Biznesmeņu dreskods

Ir vairākas profesijas, kuras pieprasa noteiktu izskatu. Piemēram, biznesmeņiem ļoti bieži ir noteikts dreskods jeb etiķete kā jāģērbjas. Dažreiz šis dreskods ir atkarīgs no attiecīgā pasākuma, taču ir arī vispārpieņemtas izskata normas. Protams, mūsdienās daudzi to neievēro vai tam nepievērš uzmanību, taču ļoti daudziem biznesa partneriem var likties svarīgi tas kā tu sevi vizuāli prezentē. Daudz kas ir atkarīgs arī no dažādām biznesa tradīcijām dažādās valstīs. Tāpēc, ja vēlies sadarboties ar kādu biznesa partneri no citas valsts, tad būtu labi iepriekš noskaidrot par tās valsts pieņemtajām etiķetes normām attiecībā gan uz izskatu, gan uzvedību. Svarīgs ir ne tikai pats apģērbs, bet arī biznesmeņa izturēšanās un ķermeņa valoda – žesti, mīmika, runas veids. Latvijā patiesībā nav tādu konkrēti noteiktu dresskodu tieši biznesa cilvēkiem. Protams, uzvalks ir vispārpieņemts apģērbs sapulcēs vai svarīgās biznesa tikšanās reizēs. Tas ir tāpēc, ka tad, ja cilvēks atnāktu ģerbies vienkāršos džinsos un t-kreklā neradītu pārāk nopietnu iespaidu. Tāpēc biznesa pasaulē lietišķā stila apģērbs būs pareizā izvēle. Taču ir svarīgi ne tikai uzvilkt kaut ko, kas izskatās lietišķi, bet arī izvēlēties kvalitatīvu uzvalku un aksesuārus. Biznesa pasaulē šādām lietām pievērš uzmanību un noteikti kāds ievēros, ka tev būs uzvilkts Armani uzvalka pakaļdarinājums vai tavs Rolex pulkstenis nebūs īsts. Tādā gadījumā biznesa darījums var nebūt tik veiksmīgs, jo biznesa partneriem par tevi nebūs tas labākais pirmais iespaids, un tu pat īsti nezināsi kāds bija iemesls tam, ka darījums nenotika. Tāpēc, ja vēlies lielāku iespēju, ka iegūsi kādu finansiālo atbalstu, sponsoru, investoru vai noslēgsi labu biznesa darījumu, tad labāk ieguldīt vienā patiešām labā uzvalkā. Protams, tam nav jābūt pašam dārgākajam visā veikalā, taču tam ir jābūt pietiekami kvalitatīvam, nevis vienkārši tirgū vai lietoto apģērbu veikalā pirktam. Protams, ka šūts uzvalks izskatīsies vēl iespaidīgāk, jo tas tomēr der labāk nekā veikalā pirkts (jo ir šūts speciāli tev), taču šāds pakalpojums var sanākt pat dārgāk nekā dārga uzvalka iegāde veikalā. Taču ir jāatceras, ka uzvalkam arī ir jābūt atbilstošam tam, kāda ir tava finansiālā situācija un cik veiksmīgs ir tavs bizness. Ja tu tikai uzsāc savu biznesu, tad jauns Armani uzvalks tomēr nebūs piemērots, ja dosies meklēt investorus sava biznesa attīstībai. Visam ir jābūt sabalansētam. Ja esi cilvēks, kuram lietišķais stils galīgi nepatīk un šķiet neērts, tad ikdienā tā nav obligāti jāstaigā. Arī vienkāršā apģērbā var izskatīties pietiekami lietišķi. Taču, ja ir svarīgas tikšanās vai sapulces, tad labāk tomēr paciest neērto apģērbu, jo tā būs pareizā izvēle. Arī biznesi var būt dažādi – ja esi, piemēram, nelielas beķerejas īpašnieks, tad nav nepieciešams pārāk lielu uzmanību pievērst lietišķā stila apģērbam. Savukārt, ja bizness ir vairāk saistīts ar finansēm vai komercdarbību, tad šāds lietišķais stils būtu pat ieteicams arī ikdienā. Ja īsti nav pārliecības par to, kādu apģērbu izvēlēties, tad vienmēr var griezties pēc palīdzības pie stilista, kurš noteikti ieteiks pareizāko apģērbu izvēli. Arī krāsām bieži vien ir nozīme apģērba izvēlē – tam jāpievērš pastiprināta uzmanība tad, ja apmeklē kādu smalku pasākumu vai satiecies ar ārzemju biznesa partneriem. Vīriešu etiķete pieļauj daudz mazāk krāsu iespēju nekā sieviešu. Ja neesi īsti pārliecināts vai tava izvēle ir pareizā – tad labāk ņemt klasisko variantu.