Vizītkartes izvēle

Biznesa pasaulē vizītkartēm ir diezgan nozīmīga loma. Vismaz tāda tā bija pirms kādiem 20 gadiem. Taču šobrīd jau daudz kas ir mainījies, visticamāk tāpēc, ka ir parādījies internets un sociālie tīkli, kuri ir tādi kā vizītkaršu aizstājēji. Agrāk vizītkartes pārsvarā bija biznesa cilvēkiem, turklāt, tās netika dotas kuram katram. Ja vizītkarte bija smalka, tad tādas izgatvošana nebija nemaz tik lēts prieks. Šobrīd situācija ir daudz savādāka, jo iespējas ir daudz plašākas, turklāt arī tā vairs nav tik dārgas. Mūsdienās tādā vienkāršā ikdienā vizītkartes sastapt būs grūti, ja nu vienīgi tiešām tādā augstas līgas biznesa pasaulē. Tas joprojām skaitās smalki, ja tu iedod kādam savu vizītkarti. Augstākajā biznesa pasaulē joprojām tiek izmantotas klasiskā stila vizītkartes – vienkāršas, baltos toņos veidotas vizītkartes bez nekādiem liekiem rakstiem vai zīmējumiem. Taču ikviens var izgatavot sev vizītkarti, arī tad, ja tu neesi biznesmenis un neplāno veidot savu biznesu. Vizītkartes, tāpat kā fotogrāfijas, var izgatavot ļoti ātri, turklāt izskata variācijas ir ļoti daudz. Vari izvēlēties jebkādu informāciju, kuru vēlies norādīt savā vizītkartē. Taču vizītkarte ir ne tikai informācija par personu vai kompāniju. Tā tomēr ir neatņemama biznesa etiķetes sastāvdaļa, kas liecina par tavu gatavību turpināt sadarbību, tavu vēlēšanos un ieinteresētību ilgtspējīgās partnerattiecībās. Iespējams arī kādā citā valstī pret vizītkartēm ir nedaudz citādāka attieksme nekā Latvijā. Taču, ja nodarbojies ar biznesu, tad vizītkartes tomēr vajadzēs izgatavot, jo tu nezini, kad tās var noderēt. Negribēsies nonākt situācijā, kad citi biznesmeņi apmainās ar vizītkartēm, taču tu to nevarēsi tāpēc, ka tev tādas vienkārši nav. Vizītkartēm atkarībā no atspoguļojamās informācijas tiek piedāvāti trīs galvenie veidi – personiskās, korporatatīvās un lietišķās. Personiskās vizītkartes domātas galvenokārt neformālajai saskarsmei, tāpēc tās satur tikai informāciju par savu īpašnieku, piemēram, personas vārdu, uzvārdu, telefona numuru, e-pastu, u.c. ziņas pēc katra paša vēlmes. Vizītkartes stila izvēle nav ierobežota, jo tā domāta personiskām vajadzībām. Bieži vien šāda tipa vizītkartes ir interesantas un diezgan krāsainas. Šāda tipa vizītkartes mēdz izvēlēties arī dažādu internetveikalu īpašnieki. Bieži vien, ja pasūta kādu preci no interneta (it īpaši no ārzemju veikaliem), atverot paciņu tur var atrast arī veikala vizītkarti. Bieži uz šīm vizītkartēm ir ne tikai internetveikala nosaukums un adrese, bet arī kāds atlaižu kods, kuru izmantot nākamajiem pirkumiem. Savukārt korporatīvā vizītkarte satur informāciju tikai par kompāniju, tas ir, tās logotipu, darbības sfēru, preču vai pakalpojumu uzskaitījumu, firmas adresi, telefona numurus, faksu, mājaslapu, u.tml. nepieciešamas ziņas. Šādas vizītkartes ir kaut kas pa vidu starp personīgajām un lietišķajām vizītkartēm. Tās vairs nav tik krāsainas un brīvas dizaina izvēles ziņā, taču tās arī nav vēl tik striktas un klasiskas kā lietišķās vizītkartes. Korporatīvās vizītkartes izskats ir ļoti atkarīgs no biznesa veida. Ja tas ir kas nopietns, piemēram, saistīts ar finansēm vai juridiskajām darbībām, tad arī vizītkartes izskats būs vairāk klasisks un nopietns. Taču, ja biznesa veids ir kāds veikals vai kafejnīca, tad vizītkarte var būt arī nedaudz krāsaināka un ne tik formāla. Lietišķās vizītkartes ietver sevī informāciju gan par tās īpašnieku (vārds, uzvārds, amats), gan arī par iestādi (firmu vai kompāniju), kuru tas pārstāv (nosaukums, nozare, logotips, telefona numuri, adreses, u.c.). Katram biznesmenim ir jāizvēlas savai nozareiz vispiemērotākā vizītkarte.